Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Aug 9, 2007

Ayder yaylası


Kendimi al yanaklı Heidi gibi hissettim Ayder yaylasına cıktıgımızda...Boylesine guzel bir bitki ortusu ozellikle kurak ve makilik bir yerde yasarken insanin gozlerini doyuruyor yesilin her tonu...Hem sıcak termal var hemde buz gibi dag suyu..Kadın hastalıkları ve bebek yapamayanların iyilesmek amacı ile ugradıkları bir mekan...Oyleki o kadar kaynar suyun icine girerken ordaki teyzeler bile 'ne zamandır olmuyor' sorusunu sorduklarında aklıma geldi ne ise yarar bu su demek...Meger konusunda bir numaraymis..Tum Turkiyeden akın varmıs Ayder termallerine...90 derecenin uzerindeki kaynak suyuna gene dagdan gelen soguk kaynaklardan ılındırma yaparak suyun sıcaklık seviyesini dusuruyorlarmıs ama ne çare ben cok zorlandım girmekte,zaten çıktıgımda butun vucudum kıpkırmızı kesilmisti...Saol walla Fatma Anne...O kendisini suya atmasaydı benim girecegim yoktu galiba...

Ayder yaylasından donuste Çamlıhemşin'de durmamazlık edemedik...Fırtına deresinin tam kenarına kurulmus minicik bir köy, rengarenk...Orda Çamlıhemşin usulü yemeni bağlamasınıda öğrenmeden edemedim tabii...

İşte size renklerden bir örnek...

0 comments: